Tips mot ångest: 5

Motion! Att motionera gör susen för psyket och sömnen. 1/2 timmes promenad om dagen gör susen och det brukar inte behövas mer. Man behöver inte ta ut sig för att motionera, att strosa runt i skogen är både rogivande och att man mår bättre. Själv går jag 1/2 timme på morgonen efter frukost (på tom mage mår jag bara dåligt) samt fler gånger under dagen då men just på morgonen gör mig gott innan jag ska sätta mig på bussen till skolan (som ofta kan vara lite jobbigt)..



Sedan vill jag tipsa de som har problem med sömnen, vilket är vanligt vid ångest. Det finns ett receptfritt naturläkemedel som heter Melatonin (sömnhormon). Frågar man efter det i en hälsokostbutik får man ofta ett par alternativ att välja emellan. Det gör att man somnar in naturligt av trötthet på kvällen. OBS! Tänk på att dessa kan interagera med annan medicin så äter du sådan bör du först rådfråga din läkare innan du börjar ta dessa!

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Louise

Fin bild :)

2008-05-23 @ 21:03:57
URL: http://detsompassarmig.blogg.se/
Postat av: Mmm..

Här igen och kommenterar... Kände på mig att din blogg skulle va till någon hjälp. De här med sömnproblem, om de är någon som har de så e de ja, men nu ska ja försöka testa de du har skrivit om här, hoppas de funkar. Hade vart till stor hjälp =) Fortsätt me de du gör! och Tack =)

2008-05-24 @ 02:39:22

Har du något att säga så gör det NU:

Name of the hoe:
Vill du fortsätta vara min bitch?

E-postadress: (publiceras så att hela världen kan se)

Din blogg eller whatever:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0