Tips mot ångest: 3

När allting känns som värst, när du har som mest stress och ångesten börjar komma ska du helt plötsligt tänka om. Försök vända tankarna mot dig själv, att du står i centrum och att vad som är bra för dig står i centrum.


Fråga dig, är allt det här jag stressar upp mig för det som jag egentligen vill och som känns rätt? Är dessa tankar befogade eller kan jag göra saker och ting annorlunda?

Oftast är det faktiskt så att det går att vända tankarna. Det går oftast att lägga sig ner och vila en stund om man är trött eller att ta den där koppen te som jag vet kommer lugna mina nerver.

Så ställ dig tre frågor:

1/ Är stressen befogad?
2/ Kan jag göra något helt annat?
3/ Vad kan jag göra för mig själv just nu?

Fundera i förväg ut vad som är bra för dig, var som ger dig kvalitétstid!


Kommentarer
Postat av: Lexie

otroligt bra tips!

2008-05-21 @ 20:29:13
URL: http://musicofc.blogg.se/
Postat av: Carro

Bra tips!

2008-05-22 @ 09:23:21
URL: http://carooolines.blogg.se/

Har du något att säga så gör det NU:

Name of the hoe:
Vill du fortsätta vara min bitch?

E-postadress: (publiceras så att hela världen kan se)

Din blogg eller whatever:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0